Artykuły
Refleksyjnik o tetarze
Przez cały poprzedni rok szkolny 2020/2021 uczestniczyłam w warsztatach w ramach Partnerek Teatroteki Szkolnej organizowanej przez Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego w Warszawie. Ciekawe spotkania w wersji on-line dostarczyły wielu przemyśleń i wniosków. Ich efekt znalazł się w "Refleksyjniku" wydanym przez Instytut.
Odpowiadam w nim m.in na pytania:
✅Jakie znaczenie ma dla mnie proces pracy nad przedstawieniem? Jakie ma znaczenie efekt tej pracy? Jaka jest między nimi relacja?
✅Jak chciałabym być postrzegana przez swoją grupę teatralną?
✅Co mnie interesuje w teatrze jako widzkę? Czego szukam w teatrze?
Niełatwo było odpowiedzieć na te pytania w biegu. Dlatego przystanęłam i złapałam parę swoich myśli.
Miłej lektury 😊
👇
https://teatrotekaszkolna.pl/images/refleksyjnik.pdf
Scenariusz zajęć plastyczno-teatralnych on-line na podstawie "Balladyny" J. Słowackiego
Miło przekazać informację, że scenariusz zajęć on-line przygotowany przez Angelikę Krzus i Barbarę Kwas znalazł się w opublikowanych propozycjach dla pedagogów w kwartalniku Forum Nauczycieli wydawanego przez WOM Katowice😀
Bezpośredni link do artykułu: 👉 https://www.womkat.edu.pl/resources/upload/kwartalnik/Forum80.pdf
Forum Nauczycieli kwiecień-wrzesień 2021 |
Przydatne materiały do zajęć zdalnych:
👇👇👇
- Jaka to cecha bohatera: https://learningapps.org/watch?v=pyj06adta20&fbclid=IwAR091Rzln-86PlG9EUV3bI6Ks06s1PSowxM5cZyB51sce4VfYCL4NeatkW8
- Kto to powiedział: https://learningapps.org/watch?v=ptb29f67n20&fbclid=IwAR2d8Qwc3tAs99Ge6cl307ujcDUyWWFTVOWtgYR2KpA6mrU9_6N-kpXbykQ
- Ustal kolejność dialogów: https://learningapps.org/display?v=pp5sef37n20
- Balladyna w sztukach plastycznych: https://padlet.com/okienkojordana/3kge0s8f94ito4t0
"Rozmowa dusz. Jak autysta staje się artystą"
Forum Nauczycieli kwiecień-wrzesień 2020 |
Ten artykuł powstał z potrzeby serca. Jest krótką charakterystyką "The Hunter Heartbeat Method" z wielkim sukcesem prowadzonej przez angielską aktorkę, reżyserkę i edukatorkę Kelly Hunter.
Widząc na żywo spektakl z udziałem dzieci autystycznych i aktorów, którzy wspólnie kreowali świat Szekspira, nie mam wątpliwości iż ta metoda powinna być rozpowszechniana i szeroko stosowana.
Zapraszam do lektury. Artykuł dostępny pod linkiem:👇
https://www.womkat.edu.pl/resources/upload/kwartalnik/Forum_nauczycieli_2020_02_srodek.pdf
Komentarze
Prześlij komentarz