Artykuły

Refleksyjnik o tetarze

Przez cały poprzedni rok szkolny 2020/2021 uczestniczyłam w warsztatach w ramach Partnerek Teatroteki Szkolnej organizowanej przez Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego w Warszawie. Ciekawe spotkania w wersji on-line dostarczyły wielu przemyśleń i wniosków. Ich efekt znalazł się w "Refleksyjniku" wydanym przez Instytut. 

Odpowiadam w nim m.in na pytania:

✅Jakie znaczenie ma dla mnie proces pracy nad przedstawieniem? Jakie ma znaczenie efekt tej pracy? Jaka jest między nimi relacja? 

✅Jak chciałabym być postrzegana przez swoją grupę teatralną?

✅Co mnie interesuje w teatrze jako widzkę? Czego szukam w teatrze?

Niełatwo było odpowiedzieć na te pytania w biegu. Dlatego przystanęłam i złapałam parę swoich myśli. 

Miłej lektury 😊

👇



https://teatrotekaszkolna.pl/images/refleksyjnik.pdf

 

 

 

 

 Scenariusz zajęć plastyczno-teatralnych on-line na podstawie "Balladyny" J. Słowackiego

Miło przekazać informację, że scenariusz zajęć on-line przygotowany przez Angelikę Krzus i Barbarę Kwas znalazł się w opublikowanych propozycjach dla pedagogów w kwartalniku Forum Nauczycieli wydawanego przez WOM Katowice😀


 

 

Bezpośredni link do artykułu: 👉 https://www.womkat.edu.pl/resources/upload/kwartalnik/Forum80.pdf



Forum Nauczycieli kwiecień-wrzesień 2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przydatne materiały do zajęć zdalnych:

👇👇👇


  1. Jaka to cecha bohatera:  https://learningapps.org/watch?v=pyj06adta20&fbclid=IwAR091Rzln-86PlG9EUV3bI6Ks06s1PSowxM5cZyB51sce4VfYCL4NeatkW8
  2. Kto to powiedział: https://learningapps.org/watch?v=ptb29f67n20&fbclid=IwAR2d8Qwc3tAs99Ge6cl307ujcDUyWWFTVOWtgYR2KpA6mrU9_6N-kpXbykQ
  3. Ustal kolejność dialogów: https://learningapps.org/display?v=pp5sef37n20 
  4. Balladyna w sztukach plastycznych: https://padlet.com/okienkojordana/3kge0s8f94ito4t0  

                                                                                                              

"Rozmowa dusz. Jak autysta staje się artystą"


Forum Nauczycieli kwiecień-wrzesień 2020

 

Ten artykuł powstał z potrzeby serca. Jest krótką charakterystyką "The Hunter Heartbeat Method" z wielkim sukcesem prowadzonej przez angielską aktorkę, reżyserkę i edukatorkę Kelly Hunter.

Widząc na żywo spektakl z udziałem dzieci autystycznych i aktorów, którzy wspólnie kreowali świat Szekspira, nie mam wątpliwości iż ta metoda powinna być rozpowszechniana i szeroko stosowana.

 

Zapraszam do lektury. Artykuł dostępny pod linkiem:👇


 

 

 

 

https://www.womkat.edu.pl/resources/upload/kwartalnik/Forum_nauczycieli_2020_02_srodek.pdf


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kwietniowe warsztaty

Nowy rok z Prastarym Dębem